thumb image

Praca z pomocą dydaktyczną w Poddębicach

Kategoria: Artykuły różne

 Tym razem zajęcia warsztatowe miały na celu zainspirowanie uczestników do wykorzystywania również w niekonwencjonalny sposób pomocy dydaktycznych, z których na co dzień korzystają w pracy z dziećmi. Położyłam szczególny nacisk na twórczą aktywność nauczyciela.

Jak co roku miałam okazję spędzić kilka godzin w towarzystwie nauczycieli z zaprzyjaźnionych przedszkoli z Poddębic i okolicznych miejscowości. Zaproszona zostałam przez Panią Dyrektor Bożenę Karasińską, która od lat dba o rozwój swoich nauczycieli. Tym razem zajęcia warsztatowe miały na celu zainspirowanie uczestników do wykorzystywania również w niekonwencjonalny sposób pomocy dydaktycznych, z których na co dzień korzystają w pracy z dziećmi. Położyłam szczególny nacisk na twórczą aktywność nauczyciela. W grupach zastanawialiśmy się między innymi, co możemy nazwać pomocą dydaktyczną oraz w jaki sposób można z nią pracować mając na uwadze przeprowadzenie nie tylko jak najatrakcyjniejszych zajęć ale i jak najbardziej efektywnych.
Oprócz ogólnie znanych zastosowań figur geometrycznych wykonanych z papieru oraz zestawu klocków Dienesa, dużo radości sprawiła zabawa maxi planszami. Dzięki nim uczestnicy mogli zobaczyć jak w prosty sposób zaktywizować w czasie zajęć przedszkolnych całą grupę. Plansza – „Gry z figurami” motywowała do geometrycznych układanek, a „Matematyczny twister” oprócz zabaw z liczbami pozwolił rozruszać nasze ciało. Duże zainteresowanie i niesamowite emocje wzbudziła zabawa Maxi planszą – „Niezapominajka”, która w aktywny sposób rozwija różnorodne umiejętności oparte na edukacji językowej. W prosty sposób możemy doskonalić umiejętności analizowania, sortowania, dzielenia na sylaby i głoski, tworzenia prostych wypowiedzi itp. Reakcja uczestników sprawiła mi tym bardziej radość, gdyż jestem autorem wspomnianych powyżej gier i ucieszyłam się że pomysły, które są efektem moich poszukiwań i doświadczenia edukacyjnego, znalazły aplauz u innych nauczycieli.
Niemałe zainteresowanie wzbudził też zestaw indywidualny przeznaczony do zrozumienia w sposób obrazowy różnych aspektów liczby – gra Numikon. Zapraszam do zapoznania się z materiałem zdjęciowym  i dziękuję wszystkim uczestnikom zajęć za wspólnie spędzony czas.
Anna Sowińska

Możliwość komentowania artykułu jest dostępna tylko dla zalogowanych użytkowników.